lørdag den 29. august 2015

Shopping på Skørping mini messe

Sikke en fantastisk dag! Jeg har været på rundfart sammen med min mor, og det har været enormt hyggeligt.

Dagen startede ved mine forældre, hvor min mand og jeg havde taget rundstykker med, og da vejret var ret godt, sad vi ude og nød morgenmaden. Da vi havde siddet og hyggesnakket i lidt tid, besluttede vi os for at tage af sted. Først ud til et par udvalgte genbrugsbutikker, og dernæst videre til Skørping mini messe.

Det blev en fantastisk høst i genbrugsbutikkerne, særligt for min mor der er stor dukkesamler.

Vi ankom til Skørping godt middagstid, og fandt nemt en parkeringsplads, ikke ret langt fra indgangen. Billetten blev betalt, men desværre vandt vi intet på vores billetter, hvilket ellers var en mulighed, og en rigtig god og hyggelig idé.

Indenfor var der en rigtig god stemning, og miniature i lange baner. Virkelig kræs, og som at være i ren drømmeland. Vi besluttede os til, at vi først ville starte med at gå en runde, bare for at kigge.

Vi endte med at gå hele tre runder, og hver gang opdagede vi noget nyt, og vi fik også købt noget for hver runde. :)

Jeg havde særligt fokus på pynteting, primært noget som jeg ikke selv vil kunne lave. Da jeg selv laver mine møbler, blev der derfor ikke købt noget i den retning. Der var ellers rigeligt at vælge imellem, det ene flotte møbel efter det andet, og noget for enhver smag. Det var virkelig svært, ikke at blive fristet! Men jeg blev meget inspireret, og jeg fik også købt en del pynteting.




Jeg havde fra start sat mig for, at jeg skulle have noget fra minipot. Uha det var svært at vælge! Der var krukker, fade, forme og meget andet, og i dejlige skønne farver. Virkelig veludførte ting. Jeg endte op med at købe et dejfad, hundeskåle, og skåle og krukker.

På en anden stand hos Wyrnas Miniature Boutique, fandt jeg de sødeste små marmelade og honning krukker i glas. Dem kunne jeg ikke stå for. I det hele taget var der bare så mange smukke ting hos Wyrna, og jeg kunne blive ved og ved med bare at stå og kigge.

Ved Eiersted Design var der nogle rigtig flotte porcelæns figurer, som jeg heller ikke kunne stå for, en liggende kat, og en flot isbjørn.




Min mor, som ikke kun samler på dukker, men også på dukkehuse (Lundby), fik også gjort sig et par gode handler. Hun fik bl.a. købt nogle flotte kager lavet i fimo/cernit. Til kagerne fik hun købt et par kagefade, og hun fik også købt lidt flotte porcelænsfigurer, en juledekoration, en kagemand, påklædningsdukker og et dejfad.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar