torsdag den 16. juli 2015

I drømmeland - hos mor

Dette indlæg omhandler ikke miniature 1:12, men dog stadig dukkehuse... og lidt dukker :)

I går var jeg og min mand og søn hjemme ved mine forældre. Det var enormt hyggeligt, vejret var grillvejr, så der blev både lavet flæskesteg og en stor omgang pølser på grillen. Alle var mætte efter den omgang, så efter aftensmaden fik vi trillet os hen i sofaerne, hvor vi hyggesnakkede til sidst på aftenen.

Inden aftensmaden fik jeg lige et kig ind på mit mors dukkeværelse. Det er jo som at være i drømmeland, for her får dukker og dukkehuse lov til at stå i alt sin pragt, og der er bare rigtig meget at se på, men mor har også samlet i en del år.




De fleste af hendes huse er fra Lundby, men hun har også både af mærket Hanse og Lisa. Af møbler har hun flere forskellige mærker endnu, bl.a. brio. Mærkerne har hun sat pænt sammen, og givet husene et rigtig fint helhedsindtryk.




På det ene af hendes store huse, er det et Hanse dukkehus, der afslutter i toppen. Dette hus er som jeg husker det, hendes første hus, som hun fik købt. Huset er sat i stand med nyt tapet i nogle af rummene.




Den blå stue er en fin blanding af Lisa og Lundby møbler, og med fine malerier på væggene, der skaber den hjemlige hygge.




I dagligdagsstuen sidder hele familien og hygger med musik, spillet på orglet.




Den hvide stue, er en af de finere stuer.




Også den røde stue er særligt fin, og her er der mulighed for, at der kan spilles på flygel, mens der nydes the.




Mor her flere mindre huse, her er et af dem, hvor der stadig mangler lidt i indretningen. Men jeg syntes nu det er ganske smukt i alt sin enkelthed.




Sidste år gav jeg min mor en Patricia villa fra Lisa, og min mor har fået det rigtig flot indrettet, med inventar primært af samme mærke som huset. Det er bare blevet rigtig godt.




Dukkerne i paticiaen er dog nye, men de er nu rigtig søde, og rigtig fint som de står og spiller billiard.




Også terrassen er blevet indrettet.



Mor har også en større samling dukker, og nogle af dem har hun fået impliceret flot i et hjemligt miljø. Bl.a. Pippi dukken, der er godt i gang med at dække op til fødselsdag.




Dukkernes fodtøj har også fået sig en fin plads.




Nogle af ønskedukkerne har fået plads i de flotte stole.




På andre reoler, sidder den ene fine dukke efter den anden, og mor har sørget for, at de er flot klædt på. Og med alle de dukker, så er det et kæmpe arbejde, når der skal holdes vaskedag. :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar