fredag den 29. maj 2015

Der tapetseres og males

Det går stærkt lige i tiden med dukkehuset, og jeg glæder mig rigtig meget til, at jeg kan komme i gang med at lave møbler og indrette.

Jeg har siddet i rigtig rigtig mange timer, og kigget på det ene tapet efter det andet, printet flere forskellige slags ud, kasseret nogle, valgt andre, men nu ser det ud til at puslespillet er ved at gå op.




I stueetagen fra venstre, har jeg til stuen valgt struktur grå tapet, og en endevæg med træer. I midten er trappen, endevæggen har fået et mørkegrå mønstret tapet, der er gennemgående hele vejen op til 2. etage. Til højre for trappen, skal køkkenet være inde bag ved buen. Foreløbig har køkkenet fået et struktur lysgrå tapet, men så snart jeg begynder at bygge køkkenet op, vil der også komme fliser ind på væggen, jeg har dog ikke helt besluttet endnu, hvordan det helt præcist skal komme til at se ud.




På 1. etage skal der være soveværelse helt til venstre. Igen har jeg valgt strukturtapet, dog i en mellemgrå, og så har jeg fundet et semiromantisk tapet, med lyserøde hortensia lignende blomster på, som er kommet på den ene sidevæg. Helt til højre skal badeværelset være, og der er kommet et lysblå tapet på, igen som ved køkkenet er planen, at der skal være områder med fliser. Lige ved siden af badeværelset kommer et lille pulterkammer, her er der kommet magnolieblomster på tapetet.

Jeg kan desværre ikke vise 2. etage endnu. Jeg har planer om at det skal bygges helt om, men det vil jeg fortælle mget mere om senere.




Jeg ved det kan se rimelig kaotisk ud lige nu, for alle etageadskillelserne er pillet ud. Jeg er nemlig i gang med at male lofterne, så de bliver pæne hvide. Alle listerne er også malet, og venter bare på, at der er klar til at de kan sættes i.




Trappen i stueetagen er også blevet færdig, og sammen med det mørkegå tapet i baggrunden, syntes jeg den tager sig ret godt ud. Og særligt stuen med træerne på endevæggen, er jeg blevet glad for. Det er også rummet, hvor det lige nu er nemmest at danne sig et indtryk af, hvordan det ender med at se ud. Selv om der stadig mangler lister og døre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar