mandag den 30. marts 2015

Seng til dukkehuset

Uha.. jeg har været ved at rydde op på loftet, og de skønneste ting dukker op. Pga. oprydningen har der heller ikke været så frygtelig meget tid til at lave miniature, men skidt pyt.. havde det ikke været for oprydningen, så havde denne skønne seng ikke dukket frem i dagens lys. Og det havde været en skam.



Sengen har jeg lavet for mange år siden, i maskinpap. Og jeg må rose mig selv ;) for det er gjort godt med meder og rigtig madras i skum. Dengang kan jeg bare ikke have spekuleret over, hvor meget den egentlig fylder, for de senge man kan købe sig til, har slet ikke samme størrelse, men er noget mindre. Sikkert fordi at senge i ældre dage har være mindre i 1:1. Min seng er lavet efter nutidig størrelse, 180x200 cm i 1:1, så i 1:12 er madrassen 15x 16,7 cm.

Selv om sengen er stor, så vil jeg forsøge at få plads til den i dukkehuset. Inden, skal jeg dog have lavet nyt sengetøj til den, og måske et hæklet tæppe til at lægge i fodenden. Og så trænger den til en ny omgang maling.

Skærmen - eller paraventen - er en jeg har lavet sidste år, og den vil jeg også gerne have plads til i soveværelset, men når nu sengen fylder så meget, så ender det måske op med at jeg må finde en anden plads til den.

2 kommentarer: