lørdag den 28. februar 2015

Miss Marple.. eller detektiv

Jeg er med i en facebook gruppe, hvor vi laver swaps til hinanden (bytter miniature). Hver måned er der et nyt emne, hvor vi skal lave miniature, der passer dertil. Det er rigtig hyggeligt, for man ved jo ikke, hvad man selv får tilbage af flotte ting, og det er også altid spændende at se, hvad de andre sagde til det man selv havde lavet.

I februar måned var emnet så Miss Marple... pyhh.. det var noget af en nød at knække, for jeg kendte slet ikke til Miss Marple, før emnet blev frembragt. Så jeg har måtte researche lidt først, for at komme på nogle idéer.

Jeg kom frem til, at Miss Marple er lidt af en detektiv. Så jeg endte op med, at lave noget der kunne passe til detektiver.



Det blev til et forstørrelsesglas, en håndbog til hvordan man løser et mord, en notesbog, og en kuglepen.

Forstørrelsglasset er lavet af en ørenring, der er blevet bukket helt rund, og derefter er der sat to låse på som håndtag. Til glasset har jeg brugt det klare plast fra indpakingen af mine hovedpinepiller. Det har jeg limet fast med Loctite lim.

Inden i notesbogen har jeg på den forreste side skrevet "This book belongs to Jane Marple". Bogen "Five steps to solve a murder" har tekst inden i, der med fem trin beskriver, hvordan man løser et mord.

Kuglepennen er en tandstik godt forkortet og malet med sort akrylmaling. Og en perle i den ene ende. Guldet på pennen, er noget jeg har klippet ud fra et stickers ark.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar