mandag den 9. februar 2015

Møbel makeover

Den sidste uges tid har jeg arbejdet på et sideløbende projekt, og jeg er stadig langt fra færdig, men dukkehusmøblerne til projektet har fået sig en makeover.




Da først beslutningen om, at dette projekt skulle blive til, måtte jeg en tur på loftet, for at finde ting jeg kunne bruge dertil. Og jeg var heldig, der var mere end nok, så istedet handlede det om at udvælge, hvad jeg ville bruge.




Alle møblerne blev slebet, rengjort og malet først med grunder, og derefter med hvid møbelmaling.

Vitrinen fik en bagbeklædning i stof, af samme mønster som stolens sæde. Foran glasset har jeg sat et stykke blonde op på gardinstænger, lavet af knappenåle og små perler. Selv skuffen har fået beklædning i bunden, med samme mønsterstof som bagbeklædingen. Som håndtag har jeg brugt to slags perler, hvor den lille mørke blev delt, så den egentlig kun er en halvperle.




Ginen blev pyntet med små metalblade, og en  rhinsten. Stoffet er blevet bukket og limet, så det ligner en syning, og for at holde stoffet pænt på ginen, har jeg lavet en lille broche ud af nogle små ting fra et halssmykke, som jeg har skilt ad.




Det lille bord er kun malet hvid, men får nu en funktion som ben til et fuglebur, der også har fået en makeover. Før var fugleburet lyserød, men jeg har malet det i en grøn farve, sat en blondekant på, og klippet en række rhinsten ud fra et pyntebånd, for at sætte det i bunden af buret.

Det store bord, har som ginen fået metalblade og rhinsten på, og jeg har fjernet bordklapperne, som fik bordet til at se kluntet ud. Stolen har fået nyt betræk, der matcher bagbeklædningen på vitrinen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar