torsdag den 12. februar 2015

Første forsøg: lysekrone

Ihhh hvor er jeg stolt! :) Det er lykkedes mig i aller første forsøg, at få lavet en lysekrone, endda med mulighed for at have lys i. Lyset lyser ud fra midten, dette er den nemmeste løsing, men jeg har en stor drøm om at få lavet en, hvor lyset kommer ud i hver arm, men her i første forsøg har jeg brugt flest kræfter på, at få et flot udtryk i udformningen.



Jeg har længe drømt om at prøve kræfter med, at få lavet en lysekrone. Udfordringen var egentlig ikke at få den samlet. Nej, udfordringen var hvad skal der bruges, og hvordan skal den samles?

De små perler har jeg haft liggende i et stykke tid, og lå egentlig bare og ventede, til jeg fik mod på projektet. I går var jeg så i Stof og stil. Her fandt jeg de søde små prismer, og de to store smukke perler.

Resten af lysekronen er ting jeg bare havde liggende, som er fundet frem i takt med at projektet skred fremad. Jeg har bl.a.  brugt kæde fra en gammel halskæde, jeg tidligere har skilt ad, fordi jeg skulle bruge nogle af de små pynteting, der hang der på. Og lysene er lavet i cernit, formet så de ser ud som lys, der har været tændt, og hvor stearinen er flydt over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar